RŮST ON-LINE SVĚTA

 

 

Podnikání „on-line“ stále úspěšně roste – výzkumy mluví jasně.

Nakupování zboží, různých druhů služeb včetně těch bankovních, poptávání řemeslníků a odborníků různých profesí apod. způsobem online přes různé e-shopy se stalo běžnou součástí našich životů a představa o tom, že by toto mělo jednou skončit, je už nemyslitelné. Naopak, tento trend v nakupování a poptávání služeb a řemesel neustále úspěšně roste, a nezastaví jej ani hospodářské krize, ani pandemie či omezení vlády.

Jak podle výzkumů trhu uvažují zákazníci? Průzkumy českého trhu potvrzují stále více vzrůstající popularitu online podnikání a prodeje i v době „omezení či zastavení růstu ekonomiky a podnikání“. Víc než 30% všech zákazníků dnes stále volí nákup či poptávku po službách online. A odpovídají tomu i tržby podnikatelů a firem. Zjistilo se také, že přibližně pak 50% dotázaných zákazníků preferuje kamenné prodejny či provozovny. Důvodem je také to, že nenašli na webových stránkách potřebných odkaz, který by jim poskytl ty správné a potřebné informace, nabídl jim i další výhody, které dané řemeslo či podnikání má…. prostě o něm neví. Co však ví, že jednou z hlavních motivací internetových obchodů jsou především nižší ceny. Dále je motivuje rychlost odezvy, spolehlivost či možnost dopravy zdarma aj.

Jak uvažují malí podnikatelé, živnostníci a řemeslníci? Na českém trhu je lze rozdělit do třech pomyslných skupin. V první a největší skupině jsou ti, kteří se tzv. trhli od svých zaměstnavatelů, vytvořili si svoji klientelu, jsou „vidět“ na sítích, propagují své výrobky a služby na webových stránkách. Ve druhé jsou ti, co se nechávají „zaměstnávat“ velkými firmami, pro které, buď na černo nebo spíše za levný peníz, pracují z pozice subek (subdodavatelů). Zdánlivě jednoduché, pohodlné… a čekají na zavolání. Ví o nich zejména jejich zaměstnavatelé, ale koncoví zákazníci už tak moc ne. Ukazuje se, že jim tento styl práce vyhovuje. Třetí skupinu tvoří ti, kteří aby přežili se svým řemeslem či podnikáním, nechtějí jenom čekat na zavolání těch „velkých a silnějších“, ale také nejsou pořádně vidět na sítích, neumí nebo se i nechtějí propagovat, protože si většinou mylně myslí, že je to hodně finančně drahé, nebo jim to bere čas, nemají na to chuť ani prostředky…prostě nemají odvahu nebát se být více nezávislý na druhých.

Spojme chování druhé a třetí skupiny podnikatelů, řemeslníků a živnostníků s typickým chování zákazníků na českém trhu a jejich uvažováním. Jaké doporučení či model chování nám z tohoto vznikne?

Abychom mohli být úspěšní jako podnikatelé, musíme být viděni svými zákazníky, protože většina z nás je tím typickým zákazníkem. Chceme nakupovat a objednávat rychle, spolehlivě a relativně i levně. Vědět, kde stejné zboží stejného výrobce můžeme nakoupit levněji. Online podnikání je další cesta či způsob, jak se ještě více zviditelnit, zapsat se do povědomí zákazníků. Jak se osamostatnit ze závislosti druhých, a nebýt skryt pod pláštěm názvů velkých značek či firem, nebo se nechat ničit slevami obchodních řetězců.

Pomůžeme vám osamostatnit se, nebýt jenom závislým na druhých.

 

„Bohatství v podnikání vzniká tím, když se postupně stáváme více nezávislými na druhých a zároveň budujeme závislost druhých na nás, na našem podnikání.“
~JK st.

Avarita-RŮST ON-LINE SVĚTA